Van Stanford naar Gordon's Bay

31 juli 2016 - Gordons Bay, Zuid-Afrika

Vandaag ontbijten we bij Blue Gum bij de open haard in het restaurant. Er is een buffetje met allerlei lekkers. En na een tijdje wordt ons gevraagd of we English Breakfast willen of de huisspecialiteit. Ehh... we hadden eigenlijk al bijna voldoende. Maar ja, we kunnen bacon and eggs dan toch niet weerstaan.

Na wat lichaamsbeweging en inpakken van de spullen, gaan we op weg naar de Hemel & Aarde Vallei. We hebben namelijk om 13.30 uur weer gereserveerd bij Creation. Een wijnhuis wat bekend staat om het food & wine pairing 8 course tapas menu. Een prachtige route er naar toe, een super landgoed en een geweldig uitzicht. Het is iets minder formeel dan we dachten. Maar de 8 mini gerechten die elk vergezeld worden door een Creation wijn, zijn stuk voor stuk een waar feestje. Ongelooflijk wat een culinair geweld!

Vervolgens rijden we met een vol buikje door naar de derde accommodatie van deze reis: Colourful Manor in Gordon's Bay. Het is nog een ritje van zo'n 75 minuten, een hele mooie route. We komen om 17.30 uur aan bij Doreen en Johan van de Colourful Manor. Een mooie moderne accommodatie met een geweldig uitzicht over False Bay. We checken snel in want we willen toch nog even een drankje en snackje halen bij Woolworth's 5 km verderop. s'Avonds een borreltje en een spelletje en lekker op tijd onder de wol.

De zonsondergang en zonsopgang is hier werkelijk fantastisch!