St. Lucia van Lidiko Lodge naar Ingwenya Lodge

3 augustus 2016 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Aangezien Lidiko Lodge slechts beschikbaarheid had voor een nacht, zullen we vandaag alweer moeten verkassen. Na het ontbijt, het is hier aanzienlijk eenvoudiger dan in het Zuiden, pakken we de spullen weer in. We informeren bij de eigenaresse naar een Hippo & Crodile Cruise en boeken die voor de volgende dag.

St. Lucia is niet groot dus we rijden maar liefst 800 meter naar Ingwenya Lodge. We zijn een beetje vroeg natuurlijk, maar de eigenaresse heet ons hartelijk welkom. En vertelt uitgebreid over St. Lucia en de things to see & do.

De accommodatie is simpel. Het is een self-catering huisje met twee slaapkamers, twee badkamers en een eevoudige open keuken. Wel aan de tuin gelegen en omdat de hippo's hier vanuit het meer rechts achter in de tuin naar links richting het zwembad lopen om te drinken en vanuit daar het dorp in te lopen om te gaan grazen, zijn we hoopvol dat we ze hier live van dichtbij gaan zien.

Aangezien we Restaurant Braza erg toeristisch vonden, vragen we bij deze eigenaresse waar locals gaan eten. En dat is de St. Lucia Ski Boat Club. Dus daar gaan we naar toe voor de lunch. Het is heerlijk weer, het zonnetje schijnt en we zitten hier heerlijk rustig aan het meer. Het eten is goed voor deze contreien (salades, burgers, pizza's, vis etc) en de wijn is heerlijk gekoeld. We genieten van de relatieve rust en blijven dus ook een hele tijd lekker zitten. De apen in en om de tuin zijn ook leuk om naar te kijken. De twee andere gezinnen uit Colorful Manor zitten hier toevallig ook te  lunchen.

Vanaf daar rijden we een heel klein stukje verder en parkeren de auto. Daar is een wandelpad op een houten constructie die iets boven de grond ligt en hier worden we heel uitgebreid gewaarschuwd voor krokodillen. We lopen namelijk langs het meer richting het strand en de zee. We doen er een beetje lacherig over en zien dan ook niets. Op het strand waait het lekker en de Indische Oceaan gaat flink tekeer. We maken wat foto's en lopen terug.

Vanaf het houten loopbruggetje kijken we richting het meer en aangezien er een Nederlands gezin door verrekijkers staan te turen, doen wij ook een poging. Het is dat zij ons er op attenderen en nu zien we de krokodillen ook. Ze liggen op de oever, manouvreren wat en zwemmen in het meer. De schutkleuren maakt het erg lastig om ze goed te spotten. Maar leuk! We praten nog even met het Nederlandse gezin, leuk om te horen hoe de reis er van anderen uit ziet.

We hebben expres uitgebreid geluncht, zodat we s'avonds de deur niet meer uit hoeven. Want hippo's in het dorp of in je eigen tuin tegenkomen is niet echt fijn. Die beesten lopen namelijk in een rechte lijn richting water en schuwen niets of niemand. We gaan nog even langs de Spar voor wat kleine hapjes en drankjes om de avond door te komen.

s'Avonds begin ik eindelijk aan mijn blog van deze vakantie en heb natuurlijk wat in te halen, maar wel leuk om te doen. We doen een spelletje, lezen wat en turen geregeld door de glazen schuifdeuren de tuin. Maar helaas vanavond geen hippo te zien, dus gaan lekker slapen.