Onze eerste dag in Cape Town

26 juli 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Na een goede eerste nacht geslapen te hebben ondanks de bijzonder harde wind en harde regen, duurt het even om op te starten. Met name de kids zijn moe en slapen lang uit.

Daarom gaan Sicco, ik en Jackie maar op pad richting de Spar in Cape Quarter (5 minuten loopafstand). Een mooi klein winkelcentrum met een prachtige Spar. Heerlijke broodjes,  de Ruijter hagelslag, pindakaas en andere spullen gekocht. Helaas heeft de brooddame onze zak met vier broodjes aangeslagen als 44 en betalen we dus veel te veel... We kopen bij Vodafone nog even een ZA simcard zodat we goedkoper kunnen internetten en bellen mocht het nodig zijn. Thuis aangekomen zijn Caro en Romee ook weer boven water en gaan we lekker ontbijten / brunchen.

Het regent de hele dag hard en dus is het best wel koud. Daarom gaan Sicco en ik met z'n  tweetjes de huurauto ophalen bij Bidvest, wat een paar straten verderop zit. Onderweg wordt Sicco bijna omver gereden. Het voetgangers stoplicht was groen, maar blijkbaar gelden hier toch andere regels. Al met al goed aangekomen bij de autoverhuur. Helaas had ik Caro haar paspoort meegenomen in plaats van mijn eigen paspoort, waardoor we later die middag nogmaals een bezoekje moest brengen. En toen op weg naar huis, best spannend. Alles zit aan de andere kant in de auto, links rijden, een vreemde stad en ons huis aan Napier Street, een best wel smal steil straatje wat het lastig maakt om de auto te parkeren.

Die middag gaan we een stukje rijden omdat het alleen maar regent, maar ook om even te wennen aan de auto en het Zuid-Afrikaanse verkeer. Door de stad, stukje snelweg, en een bezoekje aan het V&A Waterfront shopping centre.
We horen op de radio dat het best wel uitzonderlijke regenbuien zijn, het water gutst dan ook van de snelwegen. Koud en verlept gaan we maar naar huis en besluiten voor de avond een Uber te bestellen. Wat ook best spannend blijkt, want bij de eerste bocht in de Uber hebben we al bijna een aanrijding.

s'Avonds gegeten bij Restaurant La Mouette, het 7 gangen Winter (!) Tasting Menu. Heerlijk diner bij de open haard!