Op reis naar Zuid-Afrika

25 juli 2016

Eindelijk is het zover, het is 25 juli 2016 en we vertrekken naar Zuid-Afrika!

Om 06.30 uur rijden we weg uit Soest richting Leimuiden. Een collega van Sicco rijdt ons naar Schiphol en parkeert de auto bij zijn huis, zodat de eerste besparing al gerealiseerd wordt.

Om 08.00 uur zijn we op Schiphol voor onze vlucht KL0597 rechtstreeks naar Cape Town International Airport. Het is erg druk op Schiphol. We moeten lang wachten bij het inchecken en de douane, zodat we eigenlijk bijna meteen kunnen boarden. Het vliegtuig vertrekt netjes op tijd om stipt 10.00 uur. Off we go!

De vlucht van 11 uur en 15 minuten gaat relatief snel voorbij. Een lekkere maaltijd, flesje wijn erbij, een beetje lezen, een filmpje (voor Romee wel 6 complete films) en time flies.

Om 21.15 uur landen we op Cape Town International Airport. Bij de douane worden met name paps en mams uitgebreid gecheckt: foto, vingerafdrukken etc. We halen de bagage op en in de aankomsthal staat Yusuf ons al op te wachten met een porter die ons helpt met de bagage. We pinnen nog even en hij rijdt ons in een mini busje naar ons huisje in Cape Town. Onderweg vertelt hij over de townships, het ziekenhuis waar jaren geleden de allereerste hart transplantatie heeft plaatsgevonden. Hij is erg trots op zijn land en stad, mooi!

Na een half uurtje komen we aan bij ons knalgele huis: Waterkant Cottages, 42 Napier Street. Een kleurrijk steil straatje wat heel knus oogt. Het huis (met een hek voor de deur en ramen) is echt heel leuk: beneden twee slaapkamers, een badkamer, een gezellige woonkamer met open keuken, een binnentuin, boven de master bedroom, wederom een badkamer en een ware jacuzzi op het dak met geweldig uitzicht over de stad.

Inmiddels is het ongeveer 23.00 uur en gaan we lekker slapen!