Derde dag in Cape Town: pinguins, Kaap de Goede Hoop en The Piano Bar

28 juli 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Vandaag gaan we toeren. We vertrekken na het ontbijt en rijden de stad uit richting de Chapman's Peak Drive, wat een van de Top 10 allermooiste wegen in de wereld zou moeten zijn. De stad uit krijgen we bijna een ongeluk, omdat rechtdoorgaand verkeer hier voorrang heeft. Ook al is het stoplicht voor rechtsaf gaan groen. Eigenlijk net zoals in Belgie. Maar door het links rijden is het al zo opletten geblazen dat ik dat even vergeten was. Nou ja, het is goed afgelopen.

De Chapman's Peak Drive is inderdaad prachtig, veel bochten, mooie rotspartijen en prachtige uitzichten op de oceaan. Onderweg kopen de kids een souvenirtje, een sleutelhanger in de vorm van een dier van kleine kraaltjes. Caro een donkere olifant, Romee een blauwe neushoorn en Jackie een roze olifant. Rechtstreeks uit Zimbabwe.

De eerste stop is Simon's Town om op Boulders Beach de penguins te zien. Zo'n 2000 penguins leven hier, grappige beestjes. Inmiddels regent het weer cats & dogs. En bij de auto aangekomen, zie ik dat het linker achterwiel lek is. Grrr! Nu hebben we de afgelopen dagen wat stoepjes meegenomen in Cape Town omdat het links rijden toch echt wat wennen is, dus ik ben bang dat het mijn eigen schuld is. Maar later blijkt dat een schroef  de boosdoener is. De parkeerwacht die had beloofd op onze auto te passen zegt dat er twee opties zijn: oppompen verderop of de band vervangen. Omdat we nog een hele trip voor de boeg hebben, kiezen we voor het vervangen van de band. De parkeerwacht is zo aardig om Sicco te helpen met het vervangen. En niet lang daarna, gaan we weer op pad.

Volgende stop is Kaap de Goede Hoop. Dit blijkt een heel natuurpark te zijn, waarna we na de kassa nog best een eindje moeten rijden richting Cape Point. Het meest Zuidelijke stukje Zuid-Afrika. Daar aangekomen is het weer lunchtijd en is iedereen hongerig. Dus gaan we eerst lunchen in het Two Oceans restaurant. Het ziet er toeristisch uit, maar we lunchen heerlijk luxe.

Na de lunch kunnen we met de funicular naar de top, maar sportief als we zijn gaan we lopend naar boven. Overal staan waarschuwingsborden voor bavianen (baboons). Het eten in een zak wordt later zo uit de handen van een dame gerukt door een van de bavianen. Later lezen we dat bavianen die dat doen afgeschoten worden, omdat ze door het stelen van eten heel agressief worden.
We lopen naar boven op de vuurtoren. Sicco loopt nog even naar echt het meest Zuidelijke puntje en lopen daarna weer naar beneden. Om vervolgens in de auto te stappen en naar Kaap de Goede Hoop te rijden. Daar maken we een aantal foto's. Sicco start met Jackie nog aan een berg wandeling / klim, maar gezien de tijd kunnen ze dat niet afmaken. We willen namelijk voor donker proberen thuis in Cape Town te zijn dus zullen moeten gaan rijden.

s'Avonds gaan we naar The Piano Bar in Napier Street, zo'n 100 meter van ons huis. Gemma Griffith, een jonge zangeres met gitaar is de ster van de avond. Het is een super sfeervol restaurantje waar een kleine kaart is. We eten burgers, tapas en drinken een heerlijk flesje wijn. Caro neemt de non-alcoholische cocktail Shirley Temple. We zitten eerste rij. Gemma zingt super, het eten is lekker, de bediening is fantastisch: we hebben een super leuke laatste avond in Cape Town!